Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου,Αθήνα
No data
Category
Gallery
Location
Athens
Keyword
ΑΘΗΝΑ
Rating
0/5
description

Η Εθνική Πινακοθήκη ιδρύθηκε στις 10 Απριλίου 1900 με νόμο ο οποίος προέβλεπε και θέση εφόρου του Ιδρύματος. Στη θέση αυτή διορίστηκε ο γνωστός ζωγράφος Γεώργιος Ιακωβίδης. Στις 28/6/1900 θεσμοθετήθηκε και ο κανονισμός λειτουργίας της. Οι πρώτες συλλογές της προέρχονταν από το Πολυτεχνείο και το Πανεπιστήμιο. Σ’ αυτές προστέθηκαν αμέσως μετά σημαντικές δωρεές. Σήμερα η Εθνική Πινακοθήκη περικλείει στις συλλογές της περισσότερα από 20.000 έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής και άλλων μορφών τέχνης και αποτελεί το θησαυροφυλάκιο της νεότερης ελληνικής καλλιτεχνικής δημιουργίας, καλύπτοντας μια περίοδο από τα μεταβυζαντινά χρόνια ως τις μέρες μας. Διαθέτει επίσης μία αξιόλογη συλλογή δυτικοευρωπαϊκής ζωγραφικής. Το 1954 η Εθνική Πινακοθήκη συγχωνεύτηκε με το κληροδότημα Αλεξάνδρου Σούτσου απ’ όπου προέρχεται και η διπλή της ονομασία.

Η Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και διοικείται από εννεαμελές Διοικητικό Συμβούλιο. Ο Πρόεδρος εκλέγεται από τα μέλη. Ο Διευθυντής, που έχει την ευθύνη του καλλιτεχνικού και μουσειολογικού προγραμματισμού, διορίζεται από τον Υπουργό Πολιτισμού με πενταετή θητεία, που μπορεί να ανανεώνεται. Το Μουσείο διαθέτει τρεις διευθύνσεις: α) τη Διεύθυνση Διοικητικού-Οικονομικού β) τη Διεύθυνση Συλλογών και γ) τη Διεύθυνση Συντήρησης, με τρεις διευθυντές επικεφαλής. Το Μουσείο έχει περίπου 80-90 υπαλλήλους μόνιμους και έκτακτους. Μισθοί και ανελαστικές δαπάνες λειτουργίας καλύπτονται από κρατική επιχορήγηση. Έσοδα από κληροδοτήματα καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες: π.χ. το κληροδότημα Σούτσου καλύπτει μόνο κτιριακές δαπάνες, εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης και αγορές παλαιών έργων τέχνης (οι δημιουργοί πρέπει να έχουν αποβιώσει τριάντα χρόνια πριν). Προτάσεις για αγορές και εκθέσεις υποβάλλει η πενταμελής καλλιτεχνική επιτροπή, που συγκροτείται από τον Διευθυντή και τέσσερα μέλη του Δ.Σ. με την εγγύτερη σχέση με το αντικείμενο. Την ευθύνη του καλλιτεχνικού προγραμματισμού έχει ο Διευθυντής.

Ο θεσμικός ρόλος της Εθνικής Πινακοθήκης είναι η συλλογή, διαφύλαξη, συντήρηση, μελέτη και εκθέση έργων τέχνης, με σκοπό την αισθητική καλλιέργεια του κοινού, την δια βίου εκπαίδευση μέσα απο την τέχνη και την ψυχαγωγία που αυτή προσφέρει, αλλά και την αυτογνωσία των Ελλήνων με τη βοήθεια της ιστορίας της τέχνης, η οποία εκφράζει σε συμβολικό επίπεδο τον εθνικό βίο.

Στην οργάνωση, τη λειτουργία, στον εμπλουτισμό των συλλογών της, στην εξεύρευση λύσης για την οριστική της στέγαση συνέβαλαν οι διαδοχικοί διευθυντές της και ιδιαίτερα ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου (1918-1940), που διαδέχτηκε τον Γεώργιο Ιακωβίδη, διακεκριμένος κριτικός τέχνης και συγγραφέας, εμπλούτισε τις συλλογές της Πινακοθήκης με σημαντικά έργα Ελλήνων καλλιτεχνών μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται η Συναυλία των Αγγέλων του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, που αγοράστηκε το 1931 σε δημοπρασία στο Μόναχο, έναντι του σημαντικού ποσού των 5.900.000 δρχ. που κατέβαλλε το ελληνικό κράτος.

Σ’ όλη τη διάρκεια του πολέμου οι θησαυροί της Πινακοθήκης παρέμεναν κρυμμένοι στο Αρχαιολογικό Μουσείο απ’ όπου τους παρέλαβε ο Μαρίνος Καλλιγάς που διορίστηκε διευθυντής το 1949. Ο Μαρίνος Καλλιγάς, ιστορικός τέχνης και βυζαντινολόγος, ανέδειξε τα έργα της Πινακοθήκης οργανώνοντας εκθέσεις στο Ζάππειο, εμπλούτισε τις συλλογές της με σημαντικές αγορές, κατάφερε να εντάξει στο Μουσείο το πλούσιο κληροδότημα του Αλέξανδρου Σούτσου και έδωσε τελικά λύση στο χρόνιο στεγαστικό του πρόβλημα με την εξεύρεση του οικοπέδου και την ανέγερση του νέου κτιρίου με σχέδια των αρχιτεκτόνων Παύλου Μυλωνά και Δημήτρη Φατούρου. Το κτίριο, που είχε θεμελιωθεί το 1964, ολοκληρώθηκε και εγκαινιάστηκε το 1976 από τον νέο διευθυντή Δημήτρη Παπαστάμο, που διορίστηκε τον Δεκέμβριο του 1972. Στη διάρκεια της θητείας του εκτέθηκαν οι μόνιμες συλλογές στις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, οργανώθηκαν σημαντικές εκθέσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, πραγματοποιήθηκαν σημαντικές αγορές και δωρεές έργων τέχνης και ιδρύθηκε το παράρτημα της Κουμανταρείου Πινακοθήκης Σπάρτης.

Ο Δημήτρης Παπαστάμος φρόντισε για την οργάνωση της Πινακοθήκης και την στελέχωση του επιστημονικού προσωπικού της.

Από το 1992 διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης είναι η Καθηγήτρια της Ιστορίας της Τέχνης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα. Στη διάρκεια της θητείας της οργανώθηκαν μια σειρά από επιτυχημένες εκθέσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, μονογραφικές και θεματικές, που κατάφεραν να προσελκύσουν το ευρύ κοινό και να εδραιώσουν την Πινακοθήκη στη συνείδηση του κόσμου (πέντε εκατομμύρια επισκέψεις από το 1992). Με προσωπικές ενέργειες εξασφάλισε τη γενναιόδωρη και ζωτικής σημασίας στήριξη χορηγών, που κάλυψαν το 70% του προϋπολογισμού των δράσεων του μουσείου.

Το 2000 η Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου γιόρτασε τα 100 της χρόνια. Η ιστορική αυτή επέτειος σηματοδοτήθηκε με τα λαμπρά εγκαίνια της νέας παρουσίασης των μονίμων συλλογών του μουσείου στους ανακαινισμένους εσωτερικούς χώρους που πραγματοποιήθηκε με χορηγία του Ιδρύματος «Σταύρος Σ. Νιάρχος». Οι μόνιμες συλλογές παρουσιάσθηκαν με σύγχρονη μουσειολογική άποψη που παρακολουθεί την παράλληλη εξέλιξη τέχνης και κοινωνίας. Με το πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» τα έργα των συλλογών ψηφιοποιήθηκαν και καταγράφηκαν ηλεκτρονικά. Η Ε.Π.Μ.Α.Σ. έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια μεγάλη εκδοτική δραστηριότητα σε έντυπη και σε ψηφιακή μορφή με οδηγούς των συλλογών της, με σημαντικούς επιστημονικούς καταλόγους που συνοδεύουν τις εκθέσεις και με παιδαγωγικά βιβλία για νέους.

Η Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, με σκοπό να επεκτείνει τη δράση και τον παιδαγωγικό της ρόλο και στην περιφέρεια, πρόσθεσε στην προϋπάρχουσα Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης δύο ακόμη παραρτήματα: στην Κάτω Κορακιάνα της Κέρκυρας,το 1993, και στο Ναύπλιο, το2004, σε κτίριο που παραχώρησε ο δήμος Ναυπλίου με πρωτοβουλία του Προέδρου του Δ.Σ. της Ε.Π.Μ.Α.Σ. κ. Απόστολου Μπότσου, και το οποίο ανακαινίστηκε και εξοπλίστηκε μουσειολογικά από το Κοινωφελές Ίδρυμα«Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης».

Στην έμπνευση και στις προσπάθειες της διευθύντριας Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα οφείλεται και η ίδρυση της Εθνικής Γλυπτοθήκης, που λειτουργεί από το 2004 στο Άλσος Στρατού στην περιοχή Γουδή και στεγάζει την ιστορία της νεότερης ελληνικής γλυπτικής, φιλοξενώντας συγχρόνως και περιοδικές εκθέσεις. Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος χρηματοδότησε τόσο τις μελέτες για τον εκσυγχρονισμό των δυο διατηρητέων κτιρίων των παλαιών βασιλικών στάβλων του ιππικού όσο και την παρουσίαση των συλλογών γλυπτικής σε ένα από τα δίδυμα κτίρια και σε υπαίθριο χώρο έξι στρεμμάτων. Η ανακαίνιση πραγματοποιήθηκε με την ένταξη του έργου στο Γ΄ ΚΠΣ από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Η Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου διαθέτει μια πλούσια βιβλιοθήκη με ανεκτίμητο αρχειακό υλικό και εξειδικευμένα εργαστήρια συντήρησης, εξοπλισμένα με τα πιο σύγχρονα συστήματα ανίχνευσης, μελέτης και αποκατάστασης έργων τέχνης. Διαθέτει επίσης ένα άξιο επιστημονικό, διοικητικό και φυλακτικό προσωπικό, που καλύπτει με επάρκεια και αφιλοκερδή ζήλο τις απαιτητικές και πολύμορφες λειτουργίες ενός τόσο σημαντικού μουσείου.

Ύστερα από απόφαση του Δ.Σ. του Ιδρύματος Ευριπίδη Κουτλίδη, που επικυρώθηκε από το Εφετείο Αθηνών, η σημαντική ομώνυμη συλλογή νεότερης ελληνικής τέχνης συστεγάζεται πλέον με τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης. Στην Εθνική Πινακοθήκη περιήλθε επίσης το Ίδρυμα Χρήστου και Σούλης Καπράλου, με ολόκληρο το έργο του γλύπτη, το μουσείο του στην Αίγινα και ένα σημαντικό ποσό για την επέκτασή του (1.200.000). Άλλα μεγάλα κληροδοτήματα όπως της Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη και της Μπέλλας Ραφτοπούλου δωρήθηκαν επίσης στην Ε.Π.Μ.Α.Σ. τα τελευταία χρόνια. Μεγάλες δωρεές όπως του Γιάννη Μόραλη, του Νίκου Νικολάου, του Ιωάννη Αβραμίδη, του Παναγιώτη Τέτση, του Δημήτρη Μυταρά, του Αλέκου Φασιανού, του Δανιήλ, του Μολφέση και άλλων καλλιτεχνών εμπλούτισαν τις συλλογές της. Επίσης πραγματοποιήθηκαν σημαντικές αγορές έργων μεταξύ των οποίων δυο πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. Τα τελευταία χρόνια προστέθηκαν στις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης 3.000 περίπου έργα.

Με όλους αυτούς τους θησαυρούς, τη διαχείρησή τους, τις πολλαπλές δραστηριότητες και τις εκθέσεις, η Εθνική Πινακοθήκη ασφυκτιούσε. Η ανάγκη επέκτασης ήταν επιτακτική. Και πράγματι επί διευθύνσεως της καθηγήτριας Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα, χάρις στη μέριμνα του Υπουργείου Πολιτισμού, το σχέδιο επέκτασης προχώρησε: οι προμελέτες έγιναν από τους αρχικούς αρχιτέκτονες του κτιρίου, από τα γραφεία των καθηγητών Παύλου & Κωνσταντίνου Μυλωνά και Δημήτρη Φατούρου, με χορηγία του Ιδρύματος “Μαρία Τσάκος”. Οι τελικές μελέτες οφείλονται στο γραφείο “Π. Γραμματόπουλος-Χρ. Πανουσάκης & Συνεργάτες, Αρχιτεκτονική ΕΠΕ” και “Δ. Βασιλόπουλος & Συνεργάτες Ε.Ε.” Η επέκταση προσθέτει 11.020 μ2 στο υπάρχον κτίριο.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 45 εκ. €, εκ των οποίων τα 32 εκ. € θα καλυφθούν από το ΕΣΠΑ, από το ΥΠ.ΠΟ.Τ., ενώ τα υπόλοιπα 13 εκ. € αποτελούν την γενναιόδωρη συνεισφορά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Η νέα μορφή της Ε.Π.Μ.Α.Σ. είναι σύγχρονη, δυναμική, λειτουργική και ιδιαίτερα ελκυστική.

Ένα δεύτερο μεγάλο έργο πρόκειται να δημοπρατηθεί άμεσα: το Μουσείο Χρήστου Καπράλου στην Αίγινα. Το έργο χρηματοδοτείται από την ΕΠΜΑΣ με το ποσόν των 1.200.000 €, που προέρχεται από το Ίδρυμα Χρήστου και Σούλας Καπράλου, το οποίο περιήλθε στην Εθνική Πινακοθήκη, ενώ το υπόλοιπο 1.800.000 € θα καταβληθεί από την Περιφέρεια Αττικής. Οι μελέτες έγιναν από το γραφείο του καθηγητή του Ε.Μ.Π. Γιώργο Παρμενίδη και της αρχιτέκτονος Christine Longuepee. Πρόκειται για ένα σύγχρονο βιοκλιματικό κτίριο 1000 τ.μ. που θα στεγάσει εκτός από το έργο του Χρήστου Καπράλου και την «Αίθουσα των τριών φίλων», του Καπράλου, του Μόραλη και του Νικολάου.

Η Εθνική Πινακοθήκη και Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, το σπουδαιότερο ίδρυμα ιστορίας της ελληνικής και δυτικοευρωπαϊκής τέχνης στη χώρα μας, με τη σημερινή της διάρθρωση, λειτουργεί από το 1976. Η ίδρυση όμως του θεσμού, ανάγεται στο 1900, όταν δημοσιεύτηκε ο σχετικός νόμος και ανέλαβε καθήκοντα εφόρου, ο Γεώργιος Ιακωβίδης (1900-1918). Ηδη όμως από το 1834, στα πλαίσια της νέας κοινωνικής οργάνωσης του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, κατά τα δυτικοευρωπαϊκά πρότυπα, ο “Περί Τεχνολογικών Συλλογών” νόμος, προέβλεπε την ίδρυση Μουσείου ζωγραφικής και χαρακτικών έργων στην Αθήνα.

Η Πινακοθήκη δίνει προτεραιότητα στην ανάδειξη της νεότερης ελληνικής τέχνης. Ο αρχικός πυρήνας πινάκων, που συστάθηκε ήδη από τα πρώτα χρόνια του νέου κράτους, επί Καποδίστρια, εμπλουτίστηκε με δωρεές, ιδιαίτερα έργων δυτικοευρωπαϊκής ζωγραφικής, πλουσίων Ελλήνων της διασποράς. Στα 117 έργα που καταμετρήθηκαν το 1878, προστέθηκε και μεγάλη δωρεά πινάκων ζωγραφικής του Αλεξάνδρου Σούτζου, μεταξύ των οποίων είναι έργα του Καραβάτζιο, του Ανδρέα Παβία, του Στέφανου Τζαγκαρόλο, του Γύζη, του Λύτρα, του Βολανάκη κ.ά. Σήμερα, το σύνολο των έργων ζωγραφικής, των γλυπτών, χαρακτικών, μικρογραφιών και επίπλων της Εθνικής Πινακοθήκης ανέρχεται σε 20.000.

Εκτός από τις σημαντικές δωρεές που συνέχισαν να συρρέουν, όπως αυτές των Γεωργίου Αβέρωφ, Αικατ. Ροδοκανάκη, Γρηγ. Μαρασλή, Αντώνη Μπενάκη, Θεοδώρου Ράλλη, Νικηφόρου Λύτρα, του Γαλλικού Κράτους, με πρωτοβουλία του ζεύγους μιλλιέξ, των Γιαννούλλη Χαλεπά, Σοφίας Παρθένη, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, Γιάννη Μόραλη κ.ά., οι καλλιτεχνικοί θησαυροί της Πινακοθήκης, εμπλουτίστηκαν επί Ζαχαρία Παπαντωνίου και Μαρίνου Καλλιγά, με αγορές σημαντικών έργων, όπως είναι η “Συναυλία των Αγγέλων” του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου, η “Σταύρωση” του Λορέντζου Βενετσιάνο, η “Παναγία” της Βόρειας Ιταλικής Σχολής του 16ου αιώνα, η σπανιότατη συλλογή χαρακτικών από τον 16ο έως τον 20ο αιώνα. Το 1977 πραγματοποιήθηκε η προσάρτηση της περίφημης συλλογής Ευριπίδη Κουτλίδη, στην Εθνική Πινακοθήκη και έτσι εξασφαλίστηκε η αλληλοσυμπλήρωση των δύο συλλογών και η ολοκληρωμένη παρουσίαση της ελληνικής τέχνης του 19ου αιώνα.

Στην Εθνική Πινακοθήκη λειτουργεί ειδική βιβλιοθήκη Ιστορίας της Τέχνης, πλήρες φωτογραφικό εργαστήριο, σύγχρονο εργαστήριο συντήρησης, εργαστήριο αποκατάστασης ξύλου και γίνεται επίσης συντήρηση χάρτου.

Το κεντρικό κτήριο της Εθνικής Πινακοθήκης, επί της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου 50, έχει ανοίξει από τις 14/05/2021. Όλες οι άλλες υπηρεσίες του μουσείου, όπως και η βιβλιοθήκη (ανοιχτή για το κοινό τις εργάσιμες ημέρες 10.00 -14.00), βρίσκονται προσωρινά στους χώρους της Εθνικής Γλυπτοθήκης στο Άλσος Στρατού, Γουδή.

Μια σύνοψη της μόνιμης έκθεσης ζωγραφικής (περίπου 120 έργα) παρουσιάστηκε στην Εθνική Γλυπτοθήκη για το διάστημα 2013-2019.

National Gallery – Alexandros Soutsos Museum
The National Art Gallery and Alexandros Soutzos Museum, the most important institution in Greece devoted to the subject of the history of Greek and Western European art, has been in operation, in its present form, since 1976.
The National Gallery was founded on April 10, 1900 by a law in which provision was also made for the assignment of a chief curator of the Foundation. The acclaimed painter Georgios Iakovidis was appointed in this position. The National Gallery’s operation regulation was legislated on 28/6/1900. Its early collections came from the National Technical University and the University of Athens. Substantial donations came to be added to these. Today, the National Gallery collections comprise more than 20,000 works of painting, sculpture, engraving and other forms of art; this is the treasury of Modern Greek art, encompassing the period from the post-Byzantine times until today. Moreover, the National Gallery owns a remarkable collection of Western European paintings. In 1954, the National Gallery merged with the Alexandros Soutsos Estate, hence its double name.

The institutional role of the National Gallery is to collect, safekeep, preserve, study and exhibit works of art towards the aesthetic training of the public, the on-going education through art and the recreation that it is able to provide, as well as the self-awareness of the Greek people through the history of art, which expresses the national history on a symbolic level.

The National Gallery – Alexandros Soutsos Museum is a public law entity governed by a nine-member Board. The Chair is elected by the members of Board. The Director, who is responsible for artistic and museological programming, is appointed by the Minister of Culture on a five-year tenure of office. There are three directorates in the Museum: i. The Administrative-Financial Directorate, ii. The Collection Directorate and iii. The Conservation Directorate, headed by three directors respectively. There are approximately 80-90 permanent and temporary employees in the Museum. Salaries and fixed operational expenses are covered by public funding. Endowment revenues cover specific needs: for instance, the Alexandros Soutsos Estate only covers building expenses, the enrichment of the library and the acquisition of earlier works of art (30 years must have intervened between the artist’s death and the date of the acquisition). Proposals for acquisitions and exhibitions are made by the five-member art committee, which comprises the Director and four members of the Board, the ones more closely related to the field in question.

The various activities of the National Gallery (exhibitions, musical events, book publishing) are funded by sponsorships and donations between that range 60-100%.

The National Gallery-Alexandros Soutsos Museum houses an extensive library with invaluable archival material and specialized conservation laboratories, equipped with up-to-date scanning, examination and restoration systems. The highly specialized scientific, administrative and security personnel efficiently and selflessly responds to the demanding and diverse operations of such an important museum.

The successive National Gallery directors, Zacharias Papantoniou (1918-1940), a distinguished art critic and author, Marinos Kaligas (1949-1971), art historian and Byzantine scholar, and Dimitris Papastamos (1972-1989), archaeologist and art historian, contributed especially to the organization, operation, collection enrichment of the National Gallery and the securing of its permanent housing.

The Professor of History of Art Marina Lambraki-Plaka has been the Director of the National Gallery since 1992. A number of successful monographic and thematic exhibitions of Greek and international artists have been organised, which appealed to the broader public and established the National Gallery in people’s consciousness (five million visits since 1992). She has personally secured generous and vital support by sponsors, which has covered the budget of the museum’s activities between 60-100%.

In 2000, the National Gallery-Alexandros Soutsos Museum celebrated its 100th anniversary. This historical landmark was punctuated by the grand opening of the new display of the museum’s permanent collections in the renovated interiors sponsored by the Stavros S. Niarchos Foundation. The display of the permanent collections reflects the current developments in museological presentation following the parallel development in art and society. The works in the collections have been digitized under the EU operational program “Information Society”. The National Gallery has developed a busy publishing agenda in recent years, both in print and in digital form, including collection guides, seminal catalogues to accompany the exhibitions and educational books for young people.

Aiming to expand its educational role and activity throughout Greece, the National Gallery-Alexandros Soutsos Museum has added two annexes to the existing Koumantareios Gallery in Sparta: one in Corfu (Kato Korakiana), in 1993, and one in Nafplion, in 2004, in a building provided by the City of Nafplion, on an initiative of the National Gallery Chair of the Board, Mr Apostolos Botsos, Honorary Chair of the Court of Audit. The building was renovated and equipped as a museum by the Alexander S. Onassis Public Benefit Foundation.

Housing the history of Modern Greek sculpture, as well as temporary exhibitions, since 2004 at Alsos Stratou in Goudi, Athens, the National Glyptotheque has also been founded thanks to the inspiration and the efforts made by the Director Marina Lambraki-Plaka. The Stavros S. Niarchos Foundation funded both the studies for the renovation of the two historical buildings of the former royal cavalry stables and the display of the sculpture collections in one of the two buildings as well as in a 1.5-acre outdoor display. The renovation was implemented under the 3rd CSF.

Upon the decision of the Evripidis Koutlidis Foundation Board, validated by the Athens Court of Appeal, the substantial Modern Greek art collection of the Foundation is now housed alongside the National Gallery collections. The Christos and Souli Kapralos Foundation, comprising the sculptor’s complete works, his museum in Aegina, as well as a significant sum of money for its expension and other large endowments, such as the Frosso Efthymiadi-Menegaki and Bella Raftopoulou estates, also became part of the National Gallery. Major donations, including those by Giannis Moralis, Nikos Nikolaou, Ioannis Avramidis, Panagiotis Tetsis, Dimitris Mytaras, Alekos Fassianos, etc. have enriched the museum’s collections. Moreover, substantial acquisitions were made, including two masterpieces by Domenicos Theotokopoulos’ The burial of Christ and St Peter as well as significant sculptures by Rodin and Bourdelle. Approximately 3,000 works have been added to the National Gallery collections in recent years.

These treasures, their management, the great number of activities and exhibitions, all made the National Gallery urgently need room to breathe. And indeed the expansion project moved ahead under the direction of the professor Marina Lambraki-Plaka: the preliminary studies were made by the architects of the original building, the firms of the professors Pavlos & Konstantinos Mylonas and Dimitris Fatouros, and were funded by the Maria Tsakou Foundation. The final studies were made by the P. Grammatopoulos-C.Panousakis Architektoniki SA. The expansion adds 11,040 square meters to the existing 9,720, more than doubling the museum’s spaces. The project, now mature, has been proposed in NSRF by the Hellenic Ministry of Culture and is about to begin. The National Gallery’s new profile is modern, dynamic, functional and especially appealing.

ΠΗΓΗ:http://odysseus.culture.gr/Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα,Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης,Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκη

Home

Amenities
Audiovisual equipment
Elevator
Exhibition Center
Guided Tour
People with Disabilities
Shop
FAQ
Review
0
0 Review
Be the first to write a review.
Be the first to write a review.
Working Hour
  • Closed Now
    UTC+009:00 AM - 06:00 PM
  • Monday
    09:00 AM - 06:00 PM
  • Tuesday
    09:00 AM - 06:00 PM
  • Wednesday
    09:00 AM - 06:00 PM
  • Thursday
    09:00 AM - 06:00 PM
  • Friday
    09:00 AM - 06:00 PM
  • Saturday
    09:00 AM - 06:00 PM
  • Sunday
    09:00 AM - 06:00 PM
Detail info
Keyword
ΑΘΗΝΑ
Location
Μιχαλακοπούλου 1,Αθήνα
Map
Featured Listing

All Chat Users

    Start Chat

    Select a listing or user to start your chat.

    Browse Users

    Chat Settings

    Chat Theme
    0/50
    Set a greeting message to show to new chat participants. E.g., Welcome to my chat.
    0/50
    Set a fixed notification for the chat owner. E.g., We are off for this month.
    No images found.
    Compare Listings